Lunch & Presentations
Kirsten Lucie Gerritsen is pursuing a degree in Art and Design Teacher Training at ArtEZ, Arnhem, with an expected graduation in 2024. Kirsten's work is deeply rooted in an engagement with a healthy ecosystem of soil, water, and life. She aims to provoke thought through her art about how we are all interconnected with the land we live on and the entire ecosystem we are a part of.
Kirsten Lucie Gerritsen studeert Docent Beeldende en Kunstzinnige Vormgeving aan ArtEZ locatie Arnhem en studeert af in 2024. Kirsten werkt vanuit een engagement dat ligt bij een gezond ecosysteem van bodem, water en leven. Ze wil met haar werk aan het denken zetten over hoe we allemaal verbonden zijn met de grond waarop we leven en met het gehele ecosysteem waar we deel van uit maken Kirsten Lucie Gerritsen
Photo: Edwin Gerritsen & Kirsten Lucie Gerritsen
Minke Vos has been affiliated with ArtEZ University of the Arts since 2005 as editor and publisher of ArtEZ Press and since 2017 also of the online Journal and platform APRIA (ArtEZ Platform for Research Interventions of the Arts). ArtEZ Press, publishing house of ArtEZ, publishes high quality books in the field of art, research in the arts and art education. Minke Vos studied art history at UU and has been working as (final) editor and publisher also independently. As an independent author she contributed to many publications in the field of art, art history and art education. She has also been a researcher for the ArtEZ Fashion Professorship.
Publishing Assistant
Mark Jansen is hoofd van de bibliotheken van ArtEZ. Van jongs af aan is hij gefascineerd door bibliotheken en de rol die zij spelen in communities en als plekken van verbeelding, verbinding, inspiratie en ontwikkeling.
Alies Baan is plaatsvervangend hoofd en leidinggevende van de Mediatheek, locatie Arnhem. Zij is verantwoordelijk voor de collecties van Artist-educator in dans, Dance Artist, Master Architectuur en een aantal opleidingen binnen Art en Design. Ook maakt zij deel uit van een gezamenlijk programma 'Doing (Artistic) Research’. Hierin werkt de bibliotheek samen met Studium Generale, APRIA, Werkplaats Theorie en Honours Lab. Daarnaast neemt zij het databeheer van praktijkgericht onderzoek binnen ArtEZ onder de loep.
Sven Berendsen Na de laboratoriumopleiding aan de HAN en een verdwaald jaar bij een commercieel CRO-bedrijf begon Sven als projectmedewerker Kwaliteitsafspraken bij ArtEZ. Hij specialiseerde zich op de onderwijslogistieke kant. Zo heeft hij een sleutelrol in de implementatie van Leerpodium. Samen met Studentenzaken en de onderwijsbureaus implementeerde hij de werkprocessen voor Kies op Maat. Daarnaast werkt hij aan de opzet van een ArtEZ-brede course catalogue en andere randvoorwaarden voor het verder flexibiliseren van onderwijs. Sven speelt in zijn vrije tijd tuba in diverse orkesten.
Hanneke Klaaijsen
Hanneke werkte ruim vijftien jaar als communicatie- en directieadviseur bij diverse overheidsorganisaties en adviesbureaus. Bij ArtEZ was haar eerste opdracht het verbeteren van de werkprocessen rond internationale studenten. Vanuit die rol raakte zij betrokken bij het schrijven van het plan kwaliteitsafspraken. Als themamanager ging zij vervolgens aan de slag met de uitvoering van dit vijfjarige ArtEZ-brede programma, op de thema’s onderwijsdifferentiatie en (later ook) studentenbegeleiding. Naast ArtEZ werkt Hanneke als educatief auteur voor Boom Voortgezet Onderwijs en maakt zij de oevers van de Waal onveilig op haar racefiets.
Photo: Sandra Valk
Sarah-Jane Himmelsbach has recently completed her master's course in Composition for Theatre at ArtEZ. She is now working independently with dancers and for theaters, with a clear vision of closely collaborating to create multidisciplinary works. Her aim is to produce rich and dynamic cultural experiences that are intellectually, philosophically, and emotionally stimulating.
Photo: Ilka Drnovsek
Maria Isolina Cozzani is a violinist, performance artist, and multimedia composer. She is working as a violinist and composer in various ensembles between the jazz, contemporary and free improvisation world. Her interdisciplinary concept-based production deals with the combination of music, visuals, and performance, traveling through inner worlds, dystopian settings, and bare nature.
Photo: Matteo Traverso
Lunch Programme for Food and/for Thought
There is room for new insights in the Food and/for Thought programme; to share them and be nourished. Enjoy the vision of the art school of the future, brought together by (former) students, employees, ArtEZ Press and the Media Library.And in the meantime, enjoy lunch (free lunch while supplies last).
The lunch will be provided by Saeed Zwolle. 'Saeed is a place where newcomers use their talents and passion and simply join society. Here we help status holders find their own way in the Netherlands and Dutch people get a glimpse of all these new worlds. At Saeed, we create opportunities. To find a good job or gain work experience, to make valuable contacts or to set up something where your passion lies.' (www.saeedzwolle.nl)
In de programmalijn Food and/for Thought is er ruimte voor nieuwe inzichten; om ze te delen en je te laten voeden. Laaf je aan de visie op de kunsthogeschool van de toekomst, bijeengebracht door (oud)studenten, medewerkers, ArtEZ Press en de Mediatheek.
En geniet intussen van een lunch (gratis lunch zolang de voorraad strekt).
De lunch wordt verzorgd door Saeed Zwolle. 'Saeed is een plek waar nieuwkomers hun talenten en passie inzetten en gewoon meedraaien in de maatschappij. Hier helpen we statushouders om hun eigen weg te vinden in Nederland en krijgen Nederlanders een kijkje in de keuken van al die nieuwe werelden. Bij Saeed creëren we kansen. Om een goede baan te vinden of werkervaring op te doen, om waardevolle contacten te maken of om iets op te zetten waar je passie ligt.' (www.saeedzwolle.nl)
by
Derdejaars deeltijdstudent DBKV, stagiair bij Studium Generale en behalve docent ook curator in opleiding. Daarnaast werk ik als coördinator programma bij Klooster Huissen, waar ik activiteiten, projecten en programma’s initieer op het gebied van maatschappelijke thema’s en in het bijzonder voor jongeren.
Derdejaars deeltijdstudent DBKV, stagiair bij Studium Generale en behalve docent ook curator in opleiding. Naast de studie en beeldende praktijk ben ik onder andere taalcoach voor mensen die de Nederlandse willen leren of willen verbeteren om mee te komen in de samenleving of een thuis te maken op een nieuwe plek.
Hoe zou de kunsthogeschool van de toekomst eruit kunnen zien? Wat is de waarde van werkelijke interdisciplinariteit? Welke faciliteiten kunnen we bedenken voor kenniscreatie, experiment en falen? En welke ruimte is er voor samenwerking binnen en over de grenzen van tijd en het menselijke? In de programmalijn Food and/for Thought is er ruimte voor nieuwe inzichten; om ze te delen en je te laten voeden. Laaf je aan de visie op de kunsthogeschool van de toekomst, bijeengebracht door (oud)studenten, ArtEZ Press en de Mediatheek. En geniet intussen van een lunch.
by
Minke Vos has been affiliated with ArtEZ University of the Arts since 2005 as editor and publisher of ArtEZ Press and since 2017 also of the online Journal and platform APRIA (ArtEZ Platform for Research Interventions of the Arts). ArtEZ Press, publishing house of ArtEZ, publishes high quality books in the field of art, research in the arts and art education. Minke Vos studied art history at UU and has been working as (final) editor and publisher also independently. As an independent author she contributed to many publications in the field of art, art history and art education. She has also been a researcher for the ArtEZ Fashion Professorship.
Publishing Assistant
Driving change, shifting perspectives and emphasizing the power of the arts. ArtEZ Press is the publishing house attached to ArtEZ University of the Arts. Our publications are an inspiring source of knowledge for students, artists, researchers and anyone interested in arts, culture, and education. Our philosophy is that every publication of ArtEZ Press should be of value to the arts and society. Founded in 2005, we publish high quality books, in terms of both content and design. The unique design reinforces the content, and vice versa. The carefully curated collection that ArtEZ Press has built up throughout the years represents disciplines like architecture, visual arts, dance, interior design, art education, fashion, music and music therapy, product design, theatre, design and theory of art.
by
Kirsten Lucie Gerritsen is pursuing a degree in Art and Design Teacher Training at ArtEZ, Arnhem, with an expected graduation in 2024. Kirsten's work is deeply rooted in an engagement with a healthy ecosystem of soil, water, and life. She aims to provoke thought through her art about how we are all interconnected with the land we live on and the entire ecosystem we are a part of.
Kirsten Lucie Gerritsen studeert Docent Beeldende en Kunstzinnige Vormgeving aan ArtEZ locatie Arnhem en studeert af in 2024. Kirsten werkt vanuit een engagement dat ligt bij een gezond ecosysteem van bodem, water en leven. Ze wil met haar werk aan het denken zetten over hoe we allemaal verbonden zijn met de grond waarop we leven en met het gehele ecosysteem waar we deel van uit maken Kirsten Lucie Gerritsen
Photo: Edwin Gerritsen & Kirsten Lucie Gerritsen
Maria Driessen is historicus en kunsthistoricus en heeft haar eigen cursusinstituut, dat een ruim aanbod aan cursussen en lezingen aanbiedt op diverse locaties. Daarbij is zij tentoonstellingsmaker bij diverse kunstinstellingen. Haar specialisatie is moderne en hedendaagse kunst. Maria beschikt over veel onderwijservaring www.mariedusart.nl Kirsten Lucie Gerritsen is pursuing a degree in Art and Design Teacher Training at ArtEZ, Arnhem, with an expected graduation in 2024. Kirsten's work is deeply rooted in an engagement with a healthy ecosystem of soil, water, and life. She aims to provoke thought through her art about how we are all interconnected with the land we live on and the entire ecosystem we are a part of. Kirsten Lucie Gerritsen is pursuing a degree in Art and Design Teacher Training at ArtEZ, Arnhem, with an expected graduation in 2024. Kirsten's work is deeply rooted in an engagement with a healthy ecosystem of soil, water, and life. She aims to provoke thought through her art about how we are all interconnected with the land we live on and the entire ecosystem we are a part of. Kirsten Lucie Gerritsen is pursuing a degree in Art and Design Teacher Training at ArtEZ, Arnhem, with an expected graduation in 2024. Kirsten's work is deeply rooted in an engagement with a healthy ecosystem of soil, water, and life. She aims to provoke thought through her art about how we are all interconnected with the land we live on and the entire ecosystem we are a part of.
Kirsten Lucie Gerritsen studeert Docent Beeldende en Kunstzinnige Vormgeving aan ArtEZ locatie Arnhem en studeert af in 2024. Kirsten werkt vanuit een engagement dat ligt bij een gezond ecosysteem van bodem, water en leven. Ze wil met haar werk aan het denken zetten over hoe we allemaal verbonden zijn met de grond waarop we leven en met het gehele ecosysteem waar we deel van uit maken Kirsten Lucie Gerritsen
Photo: Edwin Gerritsen & Kirsten Lucie Gerritsen
Kirsten Lucie Gerritsen studeert Docent Beeldende en Kunstzinnige Vormgeving aan ArtEZ locatie Arnhem en studeert af in 2024. Kirsten werkt vanuit een engagement dat ligt bij een gezond ecosysteem van bodem, water en leven. Ze wil met haar werk aan het denken zetten over hoe we allemaal verbonden zijn met de grond waarop we leven en met het gehele ecosysteem waar we deel van uit maken Kirsten Lucie Gerritsen
Photo: Edwin Gerritsen & Kirsten Lucie Gerritsen
Photo:
Kirsten Lucie Gerritsen studeert Docent Beeldende en Kunstzinnige Vormgeving aan ArtEZ locatie Arnhem en studeert af in 2024. Kirsten werkt vanuit een engagement dat ligt bij een gezond ecosysteem van bodem, water en leven. Ze wil met haar werk aan het denken zetten over hoe we allemaal verbonden zijn met de grond waarop we leven en met het gehele ecosysteem waar we deel van uit maken Kirsten Lucie Gerritsen
Photo: Edwin Gerritsen & Kirsten Lucie Gerritsen
“Mijn kunsthogeschool van de toekomst inspireert me om op onderzoek te gaan naar mijn eigen roots…”
Tijdens een serie educatieve bijeenkomsten, die hoorcolleges, eigen onderzoek, technische instructie en het exposeren van beeldend werk verbinden, gaan studenten op onderzoek naar hun eigen culturele achtergrond. De hoorcolleges van kunsthistorica Maria starten bijvoorbeeld in de mediatheek en worden aangevuld met de verschillende materiaalinstructies van Kirsten in de vorm van tekeningen, sculpturen maar ook gedichten en digitaal werk. Ook behoort het bezoeken van interculturele kunst tot het programma. Met deze input gaan de studenten zelf aan de slag met een of meerdere techniekvormen naar keuze, bijvoorbeeld in de werkplaatsen van ArtEZ. Het programma wordt afgesloten met een professionele tentoonstelling, inclusief passende zaalteksten van het gemaakte werk, waarbij de zoektocht naar de eigen culturele achtergrond en de uitwisseling daarvan centraal staat.
by
Kirsten Lucie Gerritsen is pursuing a degree in Art and Design Teacher Training at ArtEZ, Arnhem, with an expected graduation in 2024. Kirsten's work is deeply rooted in an engagement with a healthy ecosystem of soil, water, and life. She aims to provoke thought through her art about how we are all interconnected with the land we live on and the entire ecosystem we are a part of.
Kirsten Lucie Gerritsen studeert Docent Beeldende en Kunstzinnige Vormgeving aan ArtEZ locatie Arnhem en studeert af in 2024. Kirsten werkt vanuit een engagement dat ligt bij een gezond ecosysteem van bodem, water en leven. Ze wil met haar werk aan het denken zetten over hoe we allemaal verbonden zijn met de grond waarop we leven en met het gehele ecosysteem waar we deel van uit maken Kirsten Lucie Gerritsen
Photo: Edwin Gerritsen & Kirsten Lucie Gerritsen
How can the environment in which we learn and create impact our emotional and physical well-being? By examining green spaces both inside and outside the school, including vegetable gardens and even bio-art labs, we aim to gain insight into how these elements can contribute to a healthier, balanced, and more productive academic environment.
by
Maria Isolina Cozzani is a violinist, performance artist, and multimedia composer. She is working as a violinist and composer in various ensembles between the jazz, contemporary and free improvisation world. Her interdisciplinary concept-based production deals with the combination of music, visuals, and performance, traveling through inner worlds, dystopian settings, and bare nature.
Photo: Matteo Traverso
Sarah-Jane Himmelsbach has recently completed her master's course in Composition for Theatre at ArtEZ. She is now working independently with dancers and for theaters, with a clear vision of closely collaborating to create multidisciplinary works. Her aim is to produce rich and dynamic cultural experiences that are intellectually, philosophically, and emotionally stimulating.
Photo: Ilka Drnovsek
As alumni of the Jazz/Pop and Composition for Film/Theatre programmes at ArtEZ University of the Arts, we
Sarah-Jane Himmelsbach has recently completed her master's course in Composition for Theatre at ArtEZ. She is now working independently with dancers and for theaters, with a clear vision of closely collaborating to create multidisciplinary works. Her aim is to produce rich and dynamic cultural experiences that are intellectually, philosophically, and emotionally stimulating.
Photo: Ilka Drnovsek
Maria Isolina Cozzani is a violinist, performance artist, and multimedia composer. She is working as a violinist and composer in various ensembles between the jazz, contemporary and free improvisation world. Her interdisciplinary concept-based production deals with the combination of music, visuals, and performance, traveling through inner worlds, dystopian settings, and bare nature.
Photo: Matteo Traverso
We create multidisciplinary works and will present our experience as Master's students in the music department at the conference through our presence at a panel where we will be available for sharing thoughts, opinions and start a conversation about our vision of a Master of Music within the Future Art School.
Our admission to the master's programme was accompanied by well-defined project ideas and an unshakable determination to execute them flawlessly at ArtEZ. As ArtEZ alumni artists, we are eager to showcase our interdisciplinary experience and creative vision for the future of Music as part of the Art disciplines, as part of artistic research connected to the state of the art and the present times. We are excited to contribute to the conference and connect with other innovative individuals to explore the limitless possibilities for a Future Art School through conversation, giving input and provoking discussion with and within the visitors.
Hanneke Klaaijsen
Hanneke werkte ruim vijftien jaar als communicatie- en directieadviseur bij diverse overheidsorganisaties en adviesbureaus. Bij ArtEZ was haar eerste opdracht het verbeteren van de werkprocessen rond internationale studenten. Vanuit die rol raakte zij betrokken bij het schrijven van het plan kwaliteitsafspraken. Als themamanager ging zij vervolgens aan de slag met de uitvoering van dit vijfjarige ArtEZ-brede programma, op de thema’s onderwijsdifferentiatie en (later ook) studentenbegeleiding. Naast ArtEZ werkt Hanneke als educatief auteur voor Boom Voortgezet Onderwijs en maakt zij de oevers van de Waal onveilig op haar racefiets.
Photo: Sandra Valk
Sven Berendsen Na de laboratoriumopleiding aan de HAN en een verdwaald jaar bij een commercieel CRO-bedrijf begon Sven als projectmedewerker Kwaliteitsafspraken bij ArtEZ. Hij specialiseerde zich op de onderwijslogistieke kant. Zo heeft hij een sleutelrol in de implementatie van Leerpodium. Samen met Studentenzaken en de onderwijsbureaus implementeerde hij de werkprocessen voor Kies op Maat. Daarnaast werkt hij aan de opzet van een ArtEZ-brede course catalogue en andere randvoorwaarden voor het verder flexibiliseren van onderwijs. Sven speelt in zijn vrije tijd tuba in diverse orkesten.
Via het platform Kies op Maat kunnen studenten uit het hoger onderwijs minoren volgen bij andere instellingen. ArtEZ is hierbij aangesloten en biedt zelf ook enkele minoren aan. Hoe werkt het als je als opleiding een minor wilt aanbieden aan studenten van buiten ArtEZ en wat doe je als jouw studenten een minor elders willen volgen – binnen of buiten ArtEZ? We geven uitleg over de werkwijze en praten je bij over de mogelijkheden. We horen ook graag jouw ideeën en wensen.
Alies Baan is plaatsvervangend hoofd en leidinggevende van de Mediatheek, locatie Arnhem. Zij is verantwoordelijk voor de collecties van Artist-educator in dans, Dance Artist, Master Architectuur en een aantal opleidingen binnen Art en Design. Ook maakt zij deel uit van een gezamenlijk programma 'Doing (Artistic) Research’. Hierin werkt de bibliotheek samen met Studium Generale, APRIA, Werkplaats Theorie en Honours Lab. Daarnaast neemt zij het databeheer van praktijkgericht onderzoek binnen ArtEZ onder de loep.
Mark Jansen is hoofd van de bibliotheken van ArtEZ. Van jongs af aan is hij gefascineerd door bibliotheken en de rol die zij spelen in communities en als plekken van verbeelding, verbinding, inspiratie en ontwikkeling.
De bibliotheek van ArtEZ werkt aan Studio K, een platform voor ontmoeting, informatie en inspiratie. Een platform waar kennisdelen en kennisontwikkeling in de communities van ArtEZ centraal staan en die kan bestaan in zowel een fysieke, digitale als conceptuele ruimte, binnen én buiten ArtEZ. Afhankelijk van de (kennis)behoefte is Studio K een combinatie van bibliotheek, studieruimte, café, expo, rustpunt, leslokaal, ontmoetingsplek, lab, werkplaats, informatiepunt en/of podium.
De vraag is natuurlijk óf er in de future art school behoefte is aan zo’n plek en zo ja, hoe die plek er dan uit zou kunnen zien. Daaraan denkend komen vele vragen bovendrijven: aan wat voor fysieke ruimtes is behoefte en waar bevinden die zich? Hoe ziet de digitale ruimte van Studio K eruit en welke interacties vinden daar plaats? Ligt het accent op fysieke of juist digitale collecties? Welke rol speelt technologie in de toegankelijkheid en gebruik van informatie? Hoe komen de collecties tot stand? En waaruit bestaan die? Wat te doen met nieuwe en niet-boek vormen van kennis? Welke rol spelen de bibliotheek en haar medewerkers in het onderwijs? En in het (artistieke) onderzoek? Zijn zij verkenner en gids, adviseur, programmeur of verbinder?
space –forest – ship
by Svenja S. Schennach / Presentation / English & German
As a child would imagine its vehicle to leave so-called reality for its dreams, RØMSKOG is a play of words for space ship and forest in Norwegian language. It is a space—forest—ship. A flexible studio, a tool to travel in forests (as forests function as the actual studio) in Switzerland, Scandinavia and Spain and imagine worlds as forests, again. As it once was, an entire forest.